فیلم سریع و خشن 9 2021

خلاصه داستان فیلم سریع و خشن 9 2021

سایفر برای انتقام گیری از دام و تیمش از برادر کوچکتر دام یعنی جیکوب، کمک می گیرد.

بازیگران فیلم سریع و خشن 9 2021

Vin Diesel، Michelle Rodriguez، Jordana Brewster، Tyrese Gibson، Ludacris، Nathalie Emmanuel، Charlize Theron، John Cena، Finn Cole، Sung Kang

درباره فیلم سریع و خشن 9 2021

اف۹ (انگلیسی: F9‎؛ به نام‌های اف۹: حماسهٔ سریع و سریع و خشمگین ۹ نیز شناخته می‌شود) یک فیلم اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی جاستین لین با فیلمنامهٔ نوشتهٔ لین و دنیل کیسی است. این فیلم دنبالهٔ سرنوشت خشمگین (۲۰۱۷)، نهمین قسمت اصلی و دهمین فیلم کامل از سری فیلم‌های سریع و خشمگین محسوب می‌شود. این نخستین فیلم از زمان سریع و خشمگین ۶ (۲۰۱۳) به کارگردانی لین و نخستین فیلم از زمان ۲ سریع و ۲ خشمگین (۲۰۰۳) که توسط کریس مورگان نوشته نشده‌است. در اف۹ بازیگرانی نظیر وین دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، کریس «لوداکریس» پل، جان سینا، جوردانا بروستر، ناتالی امانوئل، سانگ کانگ، مایکل روکر، هلن میرن، کرت راسل و شارلیز ترون ایفای نقش می‌کنند. در این فیلم، دومینیک تورتو و تیم‌اش برای جلوگیری از توطئه‌ای جهانی به رهبری برادر تورتو، جیکوب، گرد هم می‌آیند.

با اعلام فیلم نهم و دهم از سال ۲۰۱۴، تأیید شد که لین در اکتبر ۲۰۱۷ به کارگردانی مستقیم اف۹ بازگشت. سینا در ژوئن ۲۰۱۹ به جمع بازیگران پیوست و فیلم‌برداری اصلی در همان ماه آغاز شد و تا نوامبر ادامه داشت. مکان‌های فیلم‌برداری در مناطقی از جمله لندن، لس آنجلس، تفلیس و تایلند انجام شد.

اف۹ در ابتدا قرار بود در آوریل ۲۰۲۰ در سراسر جهان اکران شود، اما اولین بار به دلیل انتشار هابز و شاو (۲۰۱۹) و زمانی برای مردن نیست (۲۰۲۱) و سپس همه‌گیری کووید-۱۹ چندین بار به تعویق افتاد. اولین نمایش آن در کره جنوبی بود و در تاریخ ۱۹ مه ۲۰۲۱ در سطح بین‌المللی اکران شد و در ۲۵ ژوئن در ایالات متحده منتشر شد. منتقدان کارگردانی لین، عملکرد بازیگران و جلوه‌های ویژه و سکانس‌های اکشن آن را ستودند، اما از توالی‌های اکشن غیر واقعی و نمایش‌نامه فرمولی آن انتقاد کردند. این فیلم تا اوت ۲۰۲۱ در سراسر جهان بیش از 704 میلیون دلار فروش داشته‌است و با پیشی گرفتن از گودزیلا در برابر کونگ، به سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱، پرفروش‌ترین فیلم آمریکایی در ۲۰۲۱ و پرفروش‌ترین فیلم انگلیسی‌زبان ۲۰۲۱ تبدیل شده‌است. دو دنباله برای این فیلم در دست توسعه است.

دانلود فیلم سریع و خشن 9 2021 با دوبله فارسی